معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: جهت تکمیل پروژه 96 تخت خوابی بیمارستان ولی عصر (عج) بافق، 130 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و با توجه به قول مساعد استاندار مبنی بر تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار و تامین بخش دیگری ازاعتبار توسط مسئولان شهرستان بافق امیدواریم این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن به بهره بردای برسد.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 08 October 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حسین ابوالحسینی افزود: با استقرار تیم مدیریتی جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عملیات تکمیل این ساختمان به عنوان یکی از پروژه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از اسفندماه سال 1401مجددا آغاز شد و از این تاریخ تاکنون بیش از 17 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: با توجه به اتمام قرارداد و از آنجا که پیمانکار وقت در تامین منابع مالی با مشکلاتی مواجه بود، عملیاتی شدن قرارداد جدید در حال انجام است.
وی تصریح کرد: از آنجا که تاکنون منابع مالی لازم جهت پیشرفت پروژه به صورت مستمر توسط وزارت بهداشت و سازمان مدیریت تخصیص نیافته بود لذا افت و خیزهایی در روند اجرا بوجود آمد و در سفر هیئت دولت به استان یزد و از اوایل سال 1400 رونق اصلی این پروژه را شاهد هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه خاطر نشان کرد: عمده فعالیت ساخت این پروژه طی دوسال اخیر بوده و هم راستا با تکمیل ساختمان،اکثر تجهیزات این بیمارستان جایگزین خریداری و تامین شده که پس از اتمام نسبت به استقرار تجهیزات اقدام می شود.
دکتر ابوالحسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح توسعه بیمارستان بافق با 32 تخت از سال 90 شروع شده و پس از مدتی با پیگیری های مسئولان شهرستان و شرکت سنگ آهن مرکزی، طرح ساخت بیمارستان جایگزین با 96 تخت کلید خورد.
با آغاز ساخت بیمارستان جایگزین و از آنجایی که تفاوت زیادی در روند ساخت و اجرای پرژوه ایجاد شد حدود سه سال عملیات تغییر نقشه و برآوردها زمان برد چرا که در بیمارستان جایگزین باید تمامی بخشهای بیمارستانی تعبیه شود.
وی اظهار داشت: در سال 94 عملیات اسکلت بندی ساختمان بیمارستان توسط شرکت سنگ آهن در چهار طبقه و به متراژ 11 هزار و 800 متر مربع آغاز شد که شامل آشپزخانه، اتاق استریل،تاسیسات، انبار،بخشهای اداری، آزمایشگاه،تصویربرداری، رادیولوژی،بخش بستری ،بخش جراحی،icu، ccu،nicu
می باشد.

وی تصریح کرد: با اتمام اجرای اسکلت بندی این پروژه توسط شرکت سنگ آهن مرکزی در سال 95، قرارداد ادامه ساخت پروژه در سال 96 با پیمانکار جدید منعقد و قطعی شد و با صرف اعتبار بالغ بر 95 میلیارد تومان ،پروژه 96 تخت خوابی بیمارستان ولی عصر(عج)شهرستان بافق پیشرفت فیزیکی 75 درصدی داشت. همچنین ذکراین نکته لازم است که در سال 98 هیچگونه اعتباری جهت ساخت و تجهیز این پروژه تخصیص نیافت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به درجه اهمیت بالای ساخت پروژه های درمانی در سطح کشور و تاسیسات پیچیده آنها، احداث اینگونه پروژه ها هزینه بر بوده و دانشگاه علوم پزشکی علی رغم اهتمام جدی در پیگیری تامین اعتبار این پروژه به خودی خود امکان تامین بودجه را از منابع درونی ندارد و در زمان اجرا می بایست اعتبار مورد نیاز به طور مستمر و مداوم از طریق منابع ملی و مصوبات سفر مقامات و ریاست محترم جمهوری تامین و پرداخت شود.
وی اظهار امیدورای کرد : با توجه به تاکید استاندار محترم و با پیگیری از طریق وزارت بهداشت و سازمان مدیریت، شاهد پیشرفت صد درصدی این پروژه در آینده نزدیک باشیم و به مردم شریف بافق خدمات درمانی مطلوب ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار